ארבע סיבות לחזור לצלם באותו הלוקיישן, שוב!

עודכן ב: נוב 23



גילוי נאות - כל התמונות שתראו במאמר הזה, צולמו באותו לוקיישן, במועדים שונים לחלוטין

שילוב של חשיפה ארוכה מאוד עם עננות בינונית וגבוהה, בזמן השיא של שקיעה דרמטית, סיפקו את הפריים הזה



אבל רגע, לא להגיע למקומות חדשים ופשוט לחזור לקיימים?

ממש לא! כלומר כן ולא. כל הזמן תסיירו, תחקרו ותגיעו למקומות חדשים, ואין סוף להם. אבל! לחזור למקומות בהם כבר היינו וצילמנו, ישפר אתכם כצלמים, ויאפשר לכם להביא לידי ביטוי סצנות וקומפוזיציות חדשות בכל פעם, אז בואו נתחיל..

רגע לפני שקיעתה



סיבה מס' 1 - כי מזג האוויר (כמעט) אף פעם לא אותו דבר


מזג האוויר משפיע על השמיים, שתופסים חלק בלתי נפרד כמעט מכל צילום נוף. הוא משפיע על הקרקע, על גופי מים, הרוחות שלהם את ההשפעות שלהן ובקיצור - בכל פעם הדברים ירגישו ויראו אחרת, מה שיאפשר לכם להוציא משהו שונה בכל פעם. האור משתנה, הצבעים משתנים, וזה מאפשר לנו ליצור דברים חדשים שכנראה לא בהכרח היו אפשרים בפעם הקודמת שהיינו באותו הלוקיישן, זה מפתיע וזה גם מאתגר את הראש לחשוב על קומפוזיציה מסוימת שאף היא לא הייתה אפשרית קודם לכן, נטו בגלל השינוי במזג האוויר ו/או בשמיים

  • שמיים נקיים מעננים - מאפשרים להתמקד יותר בקרקע/פורגראונד ולחלק את הפריים בצורה מסוימת

  • אובך מאפשר ריכוך של האור בזמן זריחה או שקיעה, במיוחד של השמש, או במהלך היום עם שמש לחזקה - להגברה קיצונית של האור בצורה מפוזרת מה שיוצר אור קשה ומיוחד

  • עננות נמוכה - קרובה אלינו ומורגשת יותר בתנועתה, מעולה לחשיפות ארוכות

  • עננות בינונית וגבוהה - יוצרות טקסטורות שמוסיפות לקומפוזיציה וגם לעתים מאפשרים בזריחה או בשקיעה לצבעים מסוימים להתפתח לגוונים צבעוניים ביותר

  • עננות בכיסוי נרחב - מספקת לנו תאורה קודרת ודרמטית, ויוצרת שלל הזדמנויות מיוחדות לצילום

  • ערפל - הכי מיוחד לדעתי - הכי דרמה, אפל, חורפי. מצוין לתקריבים, שחור לבן ועוד




שמיים נקיים כמעט מעננים, איפשרו לתת יותרק דגש לחוף הפראי, ולתת מקום אפילו לאונייה שמאחוריה בדיוק שקעה השמש, שהשאירה גוונים חזקים של כתום וצהוב, והכול פשוט התחבר



סיבה מס' 2 - כי המצב בשטח לא אותו הדבר בכל פעם שתגיעו ללוקיישן מסוים

  • הזמן בשנה, משפיע על מצב הקרקע - בוצית, יבשה, רכה או סדוקה - ולפעמים זה מצטלם ממש יפה

  • הזמן בעונה - משפיע על סוגי פריחה וגובהה, אדמה יבשה וצחיחה או ירוקה ועשירה בצמחייה

  • שינויים של האדם - שיפוצים, סגירת צירים, פיתוח, הכרזת גנים לאומיים ושמורות - משפיעים פיזית על השטח

  • תופעות טבע - שטפונות, שריפות, רעידות אדמה - משנים לחלוטין מקומות מסוימים אפילו לטווח ארוך במיוחד

מספיק שאחד מהשינויים שציינתי יתקיימו, ובטוח שיש עוד - הלוקיישן שאתם מכירים כבר לא אותו הדבר, מכל מיני בחינות, וזו הזדמנות לחקור אותו מחדש



לוקיישן בו הים בד"כ סוער וגועש, ובפעם הזו היה רגוע, מה שגרם לחלקים שלמים בחוף הפראי להיחשף ולהיות נגישים להליכה וצילום - מה שלא אפשרי בזמנים אחרים. המים שנותרו כלואים במקומות מסוימים יצרו שלוליות עם השתקפויות מושלמות, וזה יצר שפע חדש של הזדמנויות לקומפוזיציות, כמו זו שכאן




סיבה מס' 3 - אנחנו רוצים לפתח את הראייה הצילומית שלנו

כשאנחנו נמצאים במקום מוכר, ולא מוכנים לוותר על צילום נוסף או בניית קומפוזיציה ראויה - אנחנו מתחילים להסתכל אחרת. ללכת ולהסתכל קודם עם העיניים, הרגליים או אפילו עם המצלמה. לאט לאט לבחון את השטח, מים אם ישנם, רוחות, תצורות וטקסטורות, נקודות עוגן ואלמנטים מסוימים - ובונים לעצמנו קומפוזיציה חדשות, שאולי לא חשבנו עליהן קודם לכן, במיוחד ובעיקר כי אולי הפעם הקודמת הייתה הראשונה, ולא הכרנו לעומק את השטח, עכשיו זה אחרת ואנחנו יכולים להגיע להספק אחר לגמרי


הגעתי לצלם שקיעה, קיבלתי 100% כיסוי עננות ותחושה של עולם חיצון כחלחל, אז זרמתי..


סיבה מס' 4 - בגלל אילוצי זמנים

אין צורך להגיד לכם שאחד המשתנים הכי קריטיים בצילום הוא זמנים.

  • הגעה וחזרה

  • התניידות בשטח

  • בניית סטאפ וקומפוזיציה בשטח

  • צילומי טסט שוטס ובדיקת תאורה

כשאנחנו מגיעים למקום מסוים בפעם ראשונה, במיוחד כשעושים את הדרך לראשונה או מסיירים בלוקיישן עצמו בפעם הראשונה - אין לדעת כמה זמן נצטרך, במיוחד שיש כמה וכמה משתנים שמשפיעים. רק אחרי שיצרנו תמונות וכמובן הגענו לשלב ההעברה למחשב, סינון ועריכה - נוכל לדעת כמה טוב הצלחנו, האם אנחנו מרוצים, מה היה חסר לנו וכיצד נוכל לשפר עוד את מה שעשינו. ההגעה בפעם השנייה וכל פעם לאחר מכן - מקצרת לנו זמנים יקרים ומאפשרים לנו להתמקד בעשייה צילומית, לרבות הסיורים, הסט-אפים והטסטים הנדרשים בכדי להוציא צילומים נהדרים הרבה יותר, ואולי כאלה שאפילו לא חשבנו עליהם